streda 18. júla 2018

Izolácia podlahy, voda, podlahové kúrenie

Júl 2017
Pustili sme sa do izolácie podlahy. Predtým Matúš Horňák dokončil hydroizoláciu základovej dosky v miestach kde chýbala. Následne sme uzavreli styčnú špáru medzi OSB doskou a podlahou PUR penou a butylovou páskou - dôležitý detail pre vzuchotesnosť. Izoláciu podlahy som zvolil z podlahového polystyrénu EPS 100, v hrúbke 20cm: skladba vrstiev 10cm + 5cm + 5cm. Ako prvá šla vrstva 10cm. V miestach spojov hydroizolácie som spočiatku polystyrén natavoval teplovzdušnou pištoľou. To sa ukázalo ako pomalé a nepresné, tak som jednoducho prvú vrstvu ukladal do pur peny, aby bol tlak na základovú dosku rozložený rovnomerne. Zvykne sa podklad vyrovnávať aj pieskom. Rovnomerné rozloženie tlaku na polystyrén je kľúčové, aby nedochádzalo následne k jeho zosadaniu.

Prvé izby, Duške sa veľmi páči

utesnenie prechodu OSB-podlaha
Dodaný materiál - dosky 1x2m

Dokončená hydroizolácia


Polystyrén sme objednali vo firme Izola aj s dovozom, tak ako všetky izolácie. Mať dobrého dodávateľa je na nezaplatenie. Materiál prišiel načas a mohli sme sa pustiť do práce. Dosky sme ukladali s čo najväčšou presnosťou, bez pnutia medzi nimi - nervali sme ich tam nasilu. Ak vznikla špára, zapenil som ju PUR penou. Do druhej vrstvy nám Rasťo Horňák so synom ukladal rozvody vody a odpadu. Tie sme viedli v PPR trubkách s izoláciou. Celý okruh teplej aj studenej vody podstúpil tlakovú skúšku. 

Otec a Syn Horňákovci v akcii

Rozvod vody v kúpeľni

kúpeľňa

Majster robí tlakovú skúšku

technická miestnosť - vývody ku kotlu


Následne sme položili poslednú vrstvu polystyrénu. Tým sme všetky trubky zakryli. Pred pokládkou poslednej vsrtvy sme na všetky steny sponkonačkou pristrelili dilatačný pásik šítky 12cm. Ten Duška narezala z peny čo sa kladie pod laminátové podlahy - oveľa lacnejšie ako už narezané pásiky.

Duška reže dilatačné pásiky

Pásik prisponkovaný, k nemu príde posledná vrstva

V mieste kachľovej pece sme použili extrudovaný polystyrén Ravatherm 300WB. Ten má ďaleko vyššiu pevnosť v tlaku ako EPS. Preto dokáže preniesť (samozrejme pri rovnomernom rozložení tlaku) aj veľkú tiaž kachľovej pece. Pozor, v technických listoch sa uvádza pevnost v tlaku 300kPa, ale pri 10% stlačení. Túto hodnotu netreba brať do úvahy, určite by ste nechceli, aby Vám pri 15cm polystyréne klesla podlaha o 1,5cm. Uvádza sa ešte hodnota tzv Dotvarovanie - napätie v tlaku pri 2%, resp 1,5% stlačení. Pri tomto type xps je to 130kPa, čo znamená nosnosť 13 ton na 1m2. Pec má 1,5 tony, leží na ploche 0,5m2. Teda polystyrén znesie 4x vyššie zaťaženie, ako bude skutočné. Preto podlaha sadať nebude, resp bude do 1mm. XPS som celoplošne lepil. Má hrúbku 15cm, na neho pôjde železobetónová doska 10cm.

Táňa kontroluje pevnosť v tlaku XPS a rovnomernosť rozloženia síl. Je spokojná.

pod pecou je prívod vzduchu z exteriéru

pokládka polystyrénu v plnom prúde

Debnenie pre dosku pod pec hotové - zhotovil nám ho sám Stavebný dozor, Ing. Pavol Berinšter
Mamka Duška je tiež spokojná
Na vrch polystyrénu sme položili had podlahového kúrenia - v kúpeľni a v chodbe. Je to len spiatočka z radiátora regulovaná termostatickým ventilom. Je to určené pre komfort chodenia po  keramickej dlažbe v zime, nie pre vykurovanie. Trubky sme kotvili plastovými sponami, samozrejme pod trubky sme najprv položili separačnú LDPE fóliu.

Rozmotávame kotúč

trocha s nami zacvičil
Ráno pred liatím poteru
Stihli sme to práve včas! Večer mi totiž volal pán Albert, že sa mu zrušila jedna zákazka, takže na druhý deň nám príde zaliať anhydritový poter. To som ešte netušil, čo to bude za akciu...
















8 komentárov:

  1. My už máme tieto práce hotové a rovnako sme museli tento rok podlahu trochu prerobiť. Máme ju zle odizolovanou, takže manžel na jar objednal podlahovú stierku a podlahu v celom dome znova pretrel, tak snáď to bude lepšie. To spoznáme až v zime.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musím se přiznat, že vám závidím alespoň tu hrubou stavbu. My jsme nedávno teprve začali. Teď teprve začínáme shánět okna a dveře. Přemýšlím nad dveřmi a okny z hliníku, kterou nabízí třeba Pramos. Nemáte s tím zkušenost? :) Kdyžtak děkuji za odpověď. Přeji vám, ať se vám krásně bydlí! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež sme sa v minulom roku pustili do rekonštrukcie, a to v našej obývacej izbe. Manžel si vzal na starosti práve jej zateplenie a čiastočne aj pokládku. Popravde sa mi do toho veľmi nechcelo, takže som rada, že na mňa nechal výber koberca. Nakoniec som ale rozhodla, že namiesto klasiky stavíme na kožušiny a koža.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. V tomto momente ja som už začala na https://www.bevedo.sk/ vyberať dekorácie do domu, pretože som vedela, že všetko je na dobrej ceste. No, ale tak samozrejme s nejakým prispením manžela, ktorý ma v tomto ohľade trochu brzdil. Tak on totiž vie, prečo to robí. On je u nás cez tú logistiku a systematickosť, za to ja som taký blázon, ktorý je síce kreatívny, ale občas rýchlejšie koná ako myslí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Toto je moje svedectvo o dobrej práci muža, ktorý mi pomohol. Volám sa Isabella Brown a mám základňu v Londýne. Môj život je späť!!! Po 8 rokoch manželstva ma manžel opustil a nechal ma s našimi tromi deťmi. Cítil som, že môj život sa chýli ku koncu a rozpadá sa. Vďaka čarodejníčke s názvom DR Barbara, ktorú som stretol online. V jeden verný deň, keď som si prezeral internet, hľadal som dobrého kúzla, ktorý by mohol vyriešiť moje problémy. Narazil som na sériu svedectiev o tomto konkrétnom čarodejníkovi. Niektorí ľudia svedčili, že priviedol späť ich bývalú milenku, iní svedčili, že obnovuje lono, iní svedčili, že dokáže čarovať, aby zastavil rozvod a tak ďalej. Videl som jedno konkrétne svedectvo, bolo to o žene zvanej grace, svedčila o tom, ako Dr. Barbara priviedla späť svojho bývalého milenca za menej ako 42 hodín a na konci svedectva zahodila e-mailovú adresu Dr. Barbary. Po prečítaní tohto všetkého som sa rozhodol vyskúšať DR Barbaru. Kontaktoval som ho e-mailom a vysvetlil som mu môj problém. Len za 3 dni sa ku mne vrátil môj manžel. Vyriešili sme naše problémy a sme ešte šťastnejší ako predtým. Doktorka Barbara je skutočne talentovaný a nadaný muž a neprestanem ho publikovať, pretože je to úžasný človek... Ak máte problém a hľadáte skutočného a skutočného kúzla, ktorý by tento problém vyriešil. Vyskúšajte dnes skvelého doktora Barbaru, možno bude odpoveďou na váš problém. Tu je jeho kontakt: barbaravoodootempel@gmail.com Ďakujem skvele Barbara. Kontaktujte ho v nasledujúcich prípadoch:
    (1) Ak chcete svojho bývalého späť.
    (2) ak máte vždy zlé sny.
    (3) Chcete byť povýšený vo svojej kancelárii.
    (4) Chcete, aby za vami bežali ženy/muži.
    (5) Ak chcete dieťa.
    (6) Chcete byť bohatý.
    (7) Chcete pripútať svojho manžela/manželku, aby ste boli navždy vaši.
    (8) Ak potrebujete finančnú pomoc.
    (9) Bylinná starostlivosť
    10) Pomôžte dostať ľudí z väzenia
    (11) Manželské kúzla
    (12)Zázračné kúzla
    (13) Kúzla krásy
    (14) PROROCKÉ Kúzlo
    (15) Kúzla príťažlivosti
    (16) Odstráňte kúzla choroby
    (17) Kúzla na víťazstvo vo voľbách
    (18) ÚSPECH V SKÚŠKACH KÚZEL
    (19) Kúzlo na získanie toho, kto ťa bude milovať.
    (20) Obchodné kúzlo
    (21) Odstráňte kúzla HIV Sickness
    Kontaktujte ho ešte dnes na:
    barbaravoodootempel@gmail.com
    +2347032152878.
    Môžete HO KONTAKTOVAŤ aj v aplikácii whats na rovnakom telefónnom čísle.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Volám sa Tessy Normanová, vždy som si bola vedomá vzťahov, môj život sa zrútil od chvíle, keď ma a moju dcéru z neznámych dôvodov manžel opustil kvôli inej žene. prisahal som, že už nikdy nebudem milovať žiadneho muža. mama mi vždy radila ísť ďalej, ale milujem Roberta. znamenal pre mňa všetko. Hľadal som spôsoby, ako ho priviesť späť, ale neodpovedal mi a nikdy sa nevrátil, požiadali ma, aby som vyskúšal zaklínadlo online. Vyskúšal som niekoľko, ale všetky sa ukázali ako neúspešné, kým som nestretol doktorku Bárbaru. je to taká milá žena a pomohla mi priviesť Roberta späť za 48 hodín. Robert sa vrátil do domu a prosil ma, aby som mu odpustil. Bol som prekvapený. Práve teraz sme obaja spolu silnejší a veci v našom živote fungujú dobre. Ak máte nejaké problémy so vzťahmi alebo životné problémy, môžete kontaktovať Dr Bárbara na jej e-mail barbaravoodootempel@gmail.com alebo WhatsApp +2347032152878 pre najlepšie riešenie Ďakujem neskôr...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dobrý deň, drevostavby sa mi veľmi páčia, ale asi nikdy nebudem mať odvahu sa do nej pustiť svojpomocne, ako vy. Vlani som sa pustila do rekonštrukcie domu, ktorý som zdedila po mojej babke. Keď celá stavba šliapala, ako hodinky, tak prestala tiecť voda. Našťastie ju opravili v priebehu niekoľkých dní a práce na stavbe mohli pokračovať. Ešte obec objednala firmu na úpravu vody pre priemysel, aby nám zase tiekla kvalitná pitná voda. Prajem veľa šťastia pri stavaní vášho domu.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dobrý deň, rekonštrukcia obývacej izby znie ako veľké dobrodružstvo. Zateplenie a pokládka podlahy sú skutočne dôležité časti práce. Tiež mám rada kožušiny a kože namiesto klasického koberca, ktoré sú podľa mňa oveľa lepšie ako koberec. Ja som sa nedávno sťahovala a naň som si kúpila https://www.rajapack.sk/paletizace-folie/palety-ochrana-palet/palety_C404016.html palety. Teraz už je v novom a som spokojná.

    OdpovedaťOdstrániť