štvrtok 6. apríla 2017

Prišiel bager. Začíname!

Konečne. Myslel som, že to vybavovanie s úradmi nikdy neskončí. Po obehaní všetkých účastníkov stavebného konania a pozbieraní podpisov, že k stavbe nemajú žiadne výhrady, sme 2.4.2017 začali.

Bager je tu!
Deň pred výkopmi som ešte vybavoval detaily: kúpiť šalovacie drevo - píla DP work Šebastovce, betonársku oceľ dostať v sobotu nejak na stavbu (Ďakujem, p. Seman) , makadam do výkopov, stroje na hutnenie štrku. 
Nákladný Yeti
Vibračná noha a doska od MVL
Takže už v sobotu sme (ja, Dušan a otec) viazali armovacie koše, aby sme to do pondelka obeda stihli. V sobotu o 7:30 prišiel s bagrom p. Varga (menovec), zamerali sme a šli sme na to. Výkopy šli ako po masle, s presnosťou akú som ešte nevidel. Stačilo za pár minút začistiť a výkop bol hotový. Bager nám tiež rozviezol štrk do základovej špáry, ktorý sme následne zhutnili.
Pani manželka Duška viaže betonársku oceľ pod odborným dohľadom Táničky
Hĺbku výkopov sme merali rotačným laserom. Snažil som sa merať presne, no na jednom páse sme predsa prekopali asi 15cm hlbšie. Veril som že to nebude problém. Zišlo sa nás dosť. Svokra doniesla obed pre celú bandu - to som vôbec nečakal. Aj kávu a koláčik sme mali. Aj keď sa to nezdá, roboty je neúrekom. Každá pomocná sila je výhodou. Práca tak ubieha rýchlo keď viacerí spolupracujeme.
Niet chlapa, čo by s úžasom nečumel na bager ako pracuje.

V podelok sme rýchlo dokončovali debnenie, viazanie armovacích košov a značil som výšky betónu. O 14:30 prišiel prvý domiešavač od CRH. Pán šofér videl, že sme totálni amatéri. Tak nám to za 5 minút ukázal, a už sme fachčili.
Druhý domiešavač, to už sme sa tvárili jak profíci
Betónovanie bez pumpy bol riadny stres! Leje sa to riadne rýchlo. Ale zmákli sme to, a ušetrili sme cca 300e za pumpu. Nie každý šofér však má trpezlivosť. Druhý a tretí nemal, ale nevadí. Mierne prekopanie základu a mierne rozšírenie pásu malo za následok deficit cca troch kubíkov betónu, ktoré nám potom chýbali do plota. Doobjednali sme štyri, a čo zvýšilo šlo do plota. Takže sme čakali ešte na tretí domiešavač a búrka sa blížila. Do základovej špáry nesmie zapršať. Duška však poslala tam hore modlitbu a búrka nás minula o dva kilometre.
Duška zarovnáva dno nádrže na dažďovú vodu

Zabetónované, vydýchli sme si
Už v utorok sa mi podarilo vybaviť dovoz debniacich tvárnic (DT) priamo od výrobcu SABEX, aj keď boli dohodnuté na štvrtok. Šofér bol veľmi šikovný, zložil presne tam kde som potreboval. Aby sme to zbytočne neprenášali. Potom prišla perfektná búrka - nemusel som polievať betón a prestalo sa prášiť. V stredu sme tak mohli smelo skladať. Ukladali sme nasucho, rovinu sme držali podľa šnúrky z lavičiek, zvislosť sme zabezpečili drevenými klínkami.
Vykladanie DT tvárnic mechanickou rukou
Tato ukladá DT-čka v nádrži
Poskladané. 

Varovali ma, že treba skontrolovať uhlopriečky. Aby sme z domu neurobili kosodĺžnik. Tak som premeriaval, zrovnával, opravoval. S pásmom sme premerali uhlopriečky - rozdiel bol 1mm! Otec sa spokojne pousmial. 

Všetko máme nachystané na zajtrajšie betónovanie.
Jonáš kontroluje, či bude dobrý výhľad z terasy.








1 komentár: