piatok 17. novembra 2017

Komín Schiedel Kerastar a Schiedel CFS

Jún 2017
Konečne dorazili komíny. Objednával som ich priamo zo Schiedel-u, od p. Kalinu. Netušil som však, že tieto komíny nie sú štandard - vyrábajú sa na objednávku. Tak sme čakali 3 týždne a s komínmi čakala aj strecha.  

Kerastar - ľahký nerezový komín s keramickou vložkou a 60mm izoláciou. Najvyššia životnosť.

CFS - ľahký nerezový koncentrický komín používaný pre plynové spotrebiče s uzavretou spaľovacou komorou - vnútro komína odvádza spaliny, neizolovaný medziplášť privádza vzduch.

Komíny dorazili do stavebnín DEK trade v Košiciach. Bol som pre nich autom - nie sú ťažké a LTT sa vošli. Montáž som sa ani nesnažil objednať, kedže p. Kiška to krásne zdokumentoval a povedal, že je to pohodička.

Dva komíny v Embéčke

To je radosť, keď máš komín!

Hneď som sa pustil do montáže Kerastar-u. Vymeral a vyrezal som otvor v OSB strope. Vymeral som si aj na podlahe, no po prenesení miery zo stropu laserom sa ukázala chyba merania 2cm. Pätu komína som teda osadil podľa otvoru v strope, na závitovú tyč M10 zalepenú chemickou kotvou do základovej dosky. Na komín som neosadil odvod kondenzátu. Po konzultácii s peciarom vraj nebol potrebný. Pri väčšom daždi sa v komíne usadilo cca 1cm vody, no vraj pri prevádzke pece sa to nedeje - voda sa odparí skôr než stečie dolu. Uvidíme.


Vymeranie päty komína do stredu otvoru v strope pomocou laseru


Päta komína osadená
Komín som plánoval založiť až na úroveň podlahy, ale keďže pec bude mať spodné zaústenie, museli sme T-kus dat čo najnižšie. Dokonca čistiaci otvor je nad T-kusom. Našťastie to však vyšlo a komín sa podarilo osadiť do požadovnej polohy. Samotné skladanie komína je ľahké. Stačí sa držať návodu, ktorý Vám výrobca na vyžiadanie zašle. Keramická vložka sa tmelí špeciálnym dodaným tmelom. Po osadení ďalšieho kusu sa vytlačený prebytočný tmel z vnútra utrie. Následne sa spoj zatvorí komínovou sponou.  

Komín v interiéri - je možné ho nechať ako pohľadový

Tak pokračujeme až po strechu. V streche je komín upnutý o krokvy na to určeným držiakom. Ku komínu je dodávaný nerezový komínový prechod. Ten je osasdený pri montáži strešnej krytiny, montáž je v návode RUUKKI. Je o 4cm väčší ako vonkajší obvod komína, takže komí ním pohodlne prestrčíme. Strešnú fóliu sme lepili o komín ešte pred osadením strešného prechodu. Komín sme nechali trčať cca 1m nad strechou, tento údaj je individuálny podľa sklonu strechy a polohy komína. Komín sme v strešnej časti ešte izolovali špeciálnou žiaruvzdornou izoláciou. 

Izolovaný komín na pôjde
Strešný prechod osadený v krytine
Pohľad do komína - ešte chýba jeden diel.
Komín CFS sme osadili na stenu pomocou dodaných držiakov. Spoje sa netmelia, iba sa zasúvajú diely do seba. Komín je osadený tesnením. Montáž je veľmi jednoduchá.

Držiak komína CFS

Oba komíny však prišli neúplné. To ma prekvapilo, no po reklamácii sa p. Kalina zastavil osobne a chybné diely vzal späť, a správne a chýbajúce poslal/dal vyrobiť. Našťastie to stavbu nezdržalo a diely sa dali doplniť aj neskôr. Samozrejme čakacia doba ďalšie 2-3 týždne. Odporúčam preto pri obdržaní cenovej ponuky riadne prekontrolovať jej obsah. Ja som to nespravil.
Celková cena za dva komíny bola niečo pod 2000 eur. To nieje málo, no v danom štádiu stavby som už nemal inú možnosť, len použiť ľahký komín. Zaujímavé riešenie je murovaný komín Schiedel Absolut s dvoma dymovodmi - jeden pre pec/krb, druhý pre kotol. Na ten však treba myslieť už pri základoch a postaviť mu serióznu základovú pätku. 
Montáž mi trvala na oba komíny pod dňa a jeden komínový prestup cca 2 hodiny. Neviem čo by stála montáž, ale pod 100€ to nebude a ani za 50 sa to neoplatí.


Hotový komín CFS
Hotový Kerastar
















4 komentáre:

  1. ako je riešený prestup tepla z exteriéru do interiéru vonkajším nerezovým plášťom? je niekde prerušený tento tepelný most?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Plášť nieje nikde prerušený, je súvislý. Koľko tepla odvedie netuším, no počas prevádzky je mierne teplý. Nad stropom je izolovaný do výšky 2m ďalšou vrstvou žiaruvzdornej izolácie (50mm).

      Odstrániť
  2. Máte to moc pekne vyriešené. Klobúk dolu. Stavba takého komína nie je len tak. Tiež sme tento rok stavali nový. Nemáme teda drevostavbu, ale klasický domček. No aj tak to dalo celkom zabrať. Pôvodne sme mali v pláne kúpiť klasický tehlový komín, ale s tým by bolo veľa práce, tak sme nakoniec tiež kúpili nerezový.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. S manželom sme si tiež postavili dom svojpomocne, a hlavne sme mali šťastie, že nám pomáhali kamaráti a rodina. Veľa kamarátov sú remeselníci a odborníci na rôzne práce na stavbe, ale náš dom nebol jediný, pretože akonáhle niekto potreboval celá partia ľudí sa dohovorila a išlo sa pomôcť. Naposledy manžel staval v kôlni regál na náhradné diely na záhradnú techniku, s čím mu pomohol aj jeho kamarát.

    OdpovedaťOdstrániť